Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a
Cégnév: Vectitor Kft.
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Árpád utca 2.
Telefon: +36 92 346 846
Fax: +36 92 346 846
E-mail:
vectitor@vectitor.hu
Ügyintéző: Révész Zsolt
Adószám: 13367507-2-20
Cégjegyzékszám: 20-09-066532
Székhely: 8946 Baktüttös, Rákóczi u. 118.
Vezetve a Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
(a továbbiakban: Szolgáltató) és a
Vectitor Kft. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat
igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél vagy Felhasználó) jogait és
kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban
együttesen: Felek).
Az Ügyfél lehet:
- Magányszemély (fogyasztó): a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- Cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, stb.: a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró nem természetes
személy.
1. Az ÁSZF hatálya:
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a
Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi
szolgáltatásra, amely a www.vectitorshop.hu weboldalon (a továbbiakban:
webáruház, weboldal vagy honlap) található elektronikus áruházon
keresztül történik. A szerződés a felek között magyar nyelven jön létre.
A webáruház szabadon látogatható. A
webáruház szolgáltatásait Ön, mint Ügyfél jogosult igénybe venni,
amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF -ben
foglaltakat. Az ÁSZF ezen oldal tetején található nyomtató ikonra
kattintva kinyomtatható!
2. Raktárkészlet információ:
Webáruházunkban található termékeink
nem mindegyikét tartjuk raktárkészleten, így előfordulhat, hogy a
kiválasztott termék azonnal nem érhető el. Ebben az esetben a szállítási
határidő külön megegyezés tárgyát képezi.
3. A vásárlás menete:
1. A termékeket a Kosár ikon gombra kattintva gyűjtheti össze.
2. A Kosár modulnál megnézheti az Ön által kiválasztott termékeket, valamint az árat és az értéket.
3. A 'Kosár' gombra kattintva bármikor megtekintheti a Kosár részletes tartalmát!
4. A mennyiség módosítását átírással, és a módosít gombbal, végezheti el, ill. a tételek törlésére is van lehetőség!
4. Új vásárló:
1. Az Ügyfélnek a regisztrációt követően regisztrált vásárlóként tudják használni a webáruházat.
2. A regisztráció után megrendelheti a kiválasztott
terméket/termékeket. (A megadott adatok módosítására van lehetőség a
legutolsó lépésig, a megrendelés elküldéséig!)
3. Ellenőrizze az adatokat!
4. Válasza ki a fizetési módot.
4. Az 'Rendeléssel kapcsolatos megjegyzése:' rovatban közölheti egyéb kéréseit, szállításra vonatkozó igényeit.
5. Ezután már csak a megrendelés elküldése van hátra, melyről
automatikus e-mailt kap visszaigazolásként. A visszaigazoló e-mailben
áttekinthetők a megrendeléssel kapcsolatos információk, link
segítségével egy kattintással elérhető az ÁSZF, mely kinyomtatható
illetve ismét áttekinthetők a szállítási feltételek!
Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános
Szerződési Feltételeket ill. a Szállítási feltételeket elfogadja és
magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Figyelem! A 'Rendelés véglegesítése gombra kattintva fizetési kötelezettséggel járó megrendelés történik!
5. Visszaigazolás / Szállítási határidő:
A visszaigazolás csak a rendelés
megérkezését jelenti, mely tartalmazza a megrendelt termékek árát,
értékét, valamint a megrendelés sorszámát, melyre később hivatkozni tud
az ügyfél.
Miután a Szolgáltató feldolgozta megrendelést, az ügyintézője felveszi a
kapcsolatot az Ügyféllel a kiszállítás várható időpontjával
kapcsolatban. A kiszállítás, a Szállítás menüpontban leírtaknak
megfelelően történik, melynek részletei az ügyintéző és az Ügyfél
közötti kapcsolatfelvételkor még egyszer egyeztetésre kerülnek. A
termékek kiszállítása átlagosan 72 órán belül megtörténik. A Szolgáltató a raktáron található termékeket 24 - 48 órán belül
igyekszik kiszállítani, de természetesen technikai okokból kifolyólag
ill. az Ügyféllel történt egyeztetésnek megfelelően hosszabb szállítási
idő is előfordulhat. Azokat a termékeket, melyek a rendeléskor nincsenek készleten,
a Szolgáltató igyekszik 3 - 4 napon belül kiszállítani, de ilyenkor a
kiszállítás akár 1 hétnél hosszabb időbe is beletelhet, ezért a
szállítás idejével kapcsolatos pontos információt a Szolgáltató csak az
Ügyféllel történő egyeztetés során tud biztosítani.
6. Számlázási és fizetési módok:
1. Készpénz (A Szolgáltató telephelyén készpénzben.)
2. Utánvét (Szállítói/postai kiszállítás esetén, átvételkor készpénzben.)
3. Átutalás (Csak előzetes megállapodás alapján lehetséges.)
4. Előreutalás (A szállítást megelőzően elküldött bizonylat alapján,
előre történő átutalással. Az árut csak az összeg megérkezése után áll
módunkban elküldeni.)
7. A vásárlástól való 14 napon belüli elállási jog:
Az Ügyfélnek, mint fogyasztónak
(magánszemély, természetes személy) jogában áll 14 napon belül indoklás
nélkül a termék / dolog vásárlásától elállni. A fogyasztó az elállást
jelezheti e-mail -ben, telefonon, postai úton és személyesen is. A
fogyasztó az elállásra vonatkozó jogát gyakorolhatja a lentebb elérhető
elállási nyilatkozat minta segítségével vagy az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozatával is. A fogyasztó az elállási jogot a termék
Ügyfél általi átvételének napjától (vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától) kezdve
14 napon belül gyakorolhatja! E lehetőséget a 45/2014. (II. 26.)
kormányrendelet biztosítja a fogyasztó számára. A vételi szándéktól való
elállás esetén a vételárat és a kiszállítás költségét haladéktalanul,
de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a Szolgáltató, amennyiben a
Fogyasztó visszaszolgáltatta a terméket a Szolgáltató részére.
Amennyiben a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot igényelt, a Szolgáltató nem
köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Az termék
visszaszállításával, visszajuttatásával kapcsolatos költségeket az
Ügyfélnek kell viselni. Az Ügyfél a termék jellegének, tulajdonságainak
és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó
használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben visszaküldés után
kiderül, hogy a termék nem rendeltetésszerűen volt kipróbálva (vagy
hiányoznak egyes tartozékai), a Szolgáltató kártérítést követelhet az
Ügyféltől a termék esetleges meghibásodása, károsodása és
értékcsökkenése miatt!
A 45/2014. (II. 26.) fogyasztói szerződésekre vonatkozó kormányrendelet
hatálya nem terjed ki az Ügyfélre akkor, ha az Ügyfél cég, egyéni
vállalkozás, közület, intézmény, egyéb nem természetes személy.
A fogyasztó (magánszemély, természetes személy)
gyakorolhatja elállási jogát a vásárlás napja és a termék átvétele
közötti időszakban is. Írásban történő elállás esetén elegendő az
elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. A fogyasztónak a
terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14
napon belül vissza kell juttatnia a szolgáltatónak.
Az elálláláshoz a fogyasztó használhatja az alábbi hivatkozásról letölthető, pdf formátumú Elállási nyilatkozat nyomtatványt is:
elallasi_nyilatkozat.pdf
8. Felelősség korlátozás:
A webáruházon keresztül történő
vásárlásnál az Ügyfél elfogadja az Internet lehetőségeit, és korlátait. A
weboldalon megjelenő képekért, előre nem kiszámítható árváltozásokért
(árfolyam ingadozás, beszállítói árváltozás) felelősséget nem vállal a
Szolgáltató! Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a
vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell
felmérnie. A Szolgáltató nem felel az irányításán kívül eső események
okán bekövetkező károkért. (Vírus, szoftverhibából, szerver
meghibásodásból, illetve egyéb internetes hibából).
Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállal a Szolgáltató
felelősséget, ill. a feltüntetett képek helyenként illusztrációk. A
vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, a
feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az
esetleges elírásokból eredő károkért a Szolgáltató nem vállal
felelősséget. A Szolgáltató jogosult a tranzakció lebonyolításától (a
megrendelt termék leszállításától) mindenféle következmény nélkül
visszalépni! A Szolgáltató jogosult, a vásárlás feltételeit, szabályait
és a jelen ÁSZF -t bármikor egyoldalúan módosítani. Az esetleges
módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
9. Tájékoztatás / Panaszkezelés:
A Szolgáltató tájékoztatja az
Ügyfelet, hogy a megkötendő szerződés nem minősül írásba foglalt
szerződésnek és nem kerül iktatásra!
A fogyasztó panasszal élhet, amennyiben a vásárlás során valamilyen problémával szembesült. A
panaszt megteheti szóban és írásban, melyet személyesen tehet meg, vagy a Szolgáltató elérhetőségeit veheti igénybe.
Online Vitarendezési Platform: Amennyiben az
ügyfél 'fogyasztó' és panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, megteheti azt a jogviták rendezésére használható
Online Vitarendezési Platformon (ODR), melynek elérése a következő:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Békéltető testület: A békéltető testületek célja az ,
hogy megkíséreljék a fogyasztó és a szolgáltató között fennálló vitás
kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a
két fél között, és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a
fogyasztói jogok érvényesülését. A
Szolgáltatónak kötelezettsége van a
békéltető testületi eljárásban való együttműködésre! A békéltető
testületek hatáskörébe azok az ügyek tartoznak, melyekben a fogyasztó és
egy vállalkozás vitája:
- a termék minőségével, biztonságosságával (pl.: hibás teljesítés, szavatosság, jótállás),
- a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával (pl.: hibás termék által okozott károk),
- a szolgáltatás minőségével vagy (hibás teljesítés)
- a szerződés megkötésével vagy
teljesítésével kapcsolatos (pl.: a szolgáltató egyáltalán nem teljesít,
vagy nem azt teljesíti, amit vállalt).
10. Garancia, jótállás:
Forgalmazott termékeinkre kötelező
jótállásról és szavatosságról a 151/2003. (IX.22) kormányrendelet és a
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadók.
Az eladó szavatossági és jótállási
felelősségére ill. a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályaira a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, ill.
a Ptk-ban és a 151/2003. (IX.22) kormányrendeletben foglaltak az
irányadóak.
Kérjük, hogy a garanciajeggyel
ellátott termékek átvételekor kapott garancialevelet őrizze meg a
jótállási és szavatossági jogok érvényesítéséhez!
Nem érvényesíthető a jótállási igény ha a meghibásodást:
- nem rendeltetésszerű vagy a használati utasítástól eltérő használat okozta,
- nem megfelelő szállítás vagy tárolás okozta,
- környezeti vagy a készüléken kívül álló ok (pl. nem megfelelő hálózati feszültség, hosszabbító, áramfejlesztő, stb.) okozta,
- vagy a készüléket a garancialevélben szereplő szakszervizeken kívül már más is javította,
- illetve ha a készülék javítása lehetetlenné válik a gyártó, az értékesítő vagy a szerviz működési körén kívül álló okból